Sabtu, 22 Januari 2011

Akademi Al-Quran 5 - Ep 2

Assalamualaikum.

Saya sedang menonton Akademi Al-Quran 5. Episod 2: pengenalan para peserta. Saya bukan nak buat review ttg AQ5, amat-amatlah bukan level saya nak mereview-review ni.. *review makanan buleh la, but not to review a Quranic programmes* Semua terbaiklah ^__^

Kagum tgk host mengaji laju-laju.. Sharifah Khasif & Adik Ustaz Zamri (x ingat la pulak his name. sorryyy)

On 2nd episod nih, para peserta dibawa ke lokasi salah satu penaja; Yayasan Restu, Shah Alam. Mereka dibawa melawat galeri Al-Quran. Yang ada gua2 tu.. Masa tengah tgk AQ5 bersama BFF/jiran/game admin, dia pun mengomplen, coz saya tak pernah bawa dia melawat galeri. Dia pernah ikut saya sekali ke YR, saya bawa pi Restu Shop je. "I'll bring you next time lah.." I told her, "my house pun dah macam mini gallery Yayasan Restu apa.." *pointing to calligraphy frames atas rak TV* hehehe.. gurau malam-malam..

Actually sebelum ini saya bekerja sebagai content aggregator for Islamic channel. I think for about 3 years, and masa itulah saya diketemukan dengan content-content providers Islamic; one of it ialah Yayasan Restu. So saya memang selalu lah ke sana.



Al-Quran Terjemahan Mushaf Malaysia yang dihadiahkan oleh Yayasan Restu. Siap khat nama.. *Thank you so much* Yg this one first edition. I attended the launch kat Penang. Sekarang yang rasa-rasanya dah 5th edition.. cover warna hijau pink.

I have a question.. How to conclude this entry ye? Tadi nak cerita ni coz sentimental tgk AQ5 contestants visit to YR. hehe..

OK. I shall conclude by giving the address ye:

Yayasan Restu
Kompleks Taman Seni Islam Selangor
Persiaran Damai, Seksyen 10,
Shah Alam

Opposite Masjid Sultan Sallahuddin Abdul Aziz Shah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Salam ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...