Rabu, 25 Mei 2011

Salam takziah

Assalamualaikum.

Salam takziah kepada mangsa-mangsa & keluarga yang terbabit dalam kejadian runtuhan Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-Anak Kebajikan Madrasah Al-Taqwa di Hulu Langat. Semoga roh mereka dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.

Kawan baik saya merupakan sepupu warden asrama yang turut terkorban dalam tragedi itu.

Di office kami dimaklumkan tentang penglibatan 2 orang staff (satu building tp unit lain) yang menjadi sukarelawan untuk kem motivasi itu. Seorang di ICU dan lagi seorg terpaksa dipotong kaki belah kanan. Semoga mereka dilindungi, diberkati dan cepat pulih.

Masa tahlil kat office kami diingatkan tentang kematian yang tiada penangguhan. Tiada extra time atau terkurang time bak kata Ustaz. Masa kelas Talaqqi dulu pun Ustaz Fathi ckp, malaikat-malaikat terhalang dari masuk rumah yang meletak patung2 hiasan, tetapi untuk malaikat Izrail.. tiada halangan baginya untuk datang menjemput kita bila tiba masanya.

Semoga kita mengambil iktibar peringatan daripada kejadian ini. Kalau untuk saya ni dah kira 2 peringatanlah.. peringatan office dan juga rumah.

Dan bagi Allah jualah hak milik segala yang ada di langit dan yang ada di bumi, dan kepada Allah jualah dikembalikan segala urusan. Ali-Imran, Ayat 109

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Salam ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...