Isnin, 13 Jun 2011

Inteam Records terbit Album Generasi Al-Quran

Gambar dari site inteammobile. Sila click utk ke page album

MUTAKHIR ini, Inteam Records Sdn Bhd lebih menonjol dengan produk berunsur bacaan al-Quran, zikir dan marhaban. Matlamat utama untuk mengetengahkan alternatif lain bagi hiburan dan pengisian rohani kepada masyarakat selain dari alunan nasyid. Bacaan al-Quran contohnya, adalah ubat terbaik untuk hati.

Sebagai lanjutan daripada album bacaan al-Quran yang sudah diterbitkan sebelum ini, kini Inteam Records Sdn Bhd menampilkan album bacaan al-Quran secara bertarannum dan berqiraat yang diberi judul Generasi Al-Quran.

Istimewanya album ini ia menampilkan bacaan oleh empat beradik yang cukup berwibawa iaitu Tirmizi Ali, Hafas Ali, Muslim Ali dan Yahya Ali. Mereka adalah bekas finalis rancangan Akademi Al-Quran TV9.

Sebagai contoh, Tirmizi Ali adalah juara AQ4, Hafas pula naib juara AQ2, Muslim dan Yahya masing-masing mendapat tempat ketiga bagi AQ2 dan AQ4.

Album Generasi Al-Quran ini mengandungi enam, Surah Al-Fath (ayat 27-29), Surah Fussilat (ayat 9-15), Qasidah, Surah Al-Ahzab (ayat 21-27), Surah Ali ‘Imran (ayat 133-140) dan Selawat.

Semua surah itu dibaca secara bertarannum dan berqiraat yang berbeza. Album terbitan dan edaran Inteam Records Sdn Bhd ini sudah berada di pasaran dan dijual pada harga RM19.90. Untuk belian secara on-line boleh melayari www.inteammobile.com. Jangan ketinggalan untuk mendapatkan album ini di pasaran.

Pada waktu sama, syarikat rakaman itu turut menerbit dan mengedarkan album zikir yang diberi nama Keberkatan Zikrullah yang menghimpunkan zikir harian. Hanya dengan mengingati Allah s.w.t jiwa akan tenang.

Semua zikir itu dialunkan empat ustaz yang terkenal di negara ini, Almarhum Ustaz Asri Ibrahim, Ustaz Dzulkarnain Hamzah, Ustaz Amaluddin dan Ustaz Akhil Hayy.

Dengan berbekalkan nada suara yang merdu dan sayu, semua ustaz itu berjaya menghidupkan album ini sebagai satu wadah untuk melembutkan hati dan mendekatkan diri pada Allah s.w.t. Album ini sangat sesuai didengar pelbagai golongan masyarakat terutama remaja, dewasa dan sebagai pengisian rohani untuk anak-anak.

Album Keberkatan Zikrullah ini mengandungi 17 trek antaranya Zikir Subhanallah, Istighfar, Hasbiyallah dan Astaghfirullah.

Ia berada di pasaran sejak 25 April lalu yang dijual pada harga RM19.90. Album ini juga boleh didapat secara on-line di www.inteammobile.com.

Sumber: Harian Metro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Salam ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...